Prop Design با رویکرد طراحی محیطی
یکی از حوزه های جذاب و رو به رشد؛ صنعت بازی سازی است. قطعا شما بازی های زیادی را تجربه کردید. برای تولید یک بازی جذاب در عین حال که تهیه کنندگان و طراحان بازی باید همه رنج سنی مخاطب درنظر بگیرند باید آن بازی قابلیت نوآوری، سرگرمی و جذابیت برای مخاطب داشته باشد.
توسعه بازی های ویدئویی یک فرآیند چندمرحله ای است که نیاز به سازماندهی، تخیل، تحقیق و توجه به جزئیات دارد. اصولا طراحان بازی های ویدئویی ایده هایی را به ارمغان میآورند که باعث ایجاد روایت تعاملی و توسعه مکانیک بازی می شود.
کانسپت(طراحی محیط) بازی های رایانهای که اصولا توسط تصویرسازان طراحی می شود از جمله عواملی است که باعث ایجاد جذابیت برای کاربر و تمایز بین بازی های موجود در بازار را نشان می دهد.
به همین دلیل ما در مجموعه قاصد بجهت کمک به پیشرفت علاقه مندان به حوزه تصویرسازی بالاخص بازی های رایانهای دوره ای تحت عنوان Prop Design طراحی کردهایم.
درواقع Props تنها یکسری عنصر خام و معمولی در صحنه نیست بلکه برای نشان دادن فضای کامل یک صحنه با جزئیاتی که در آن صحنه است طراحی میشود درواقع این طراح است که با تصویرسازی منحصر به فردی که برای هر فریم درنظر می گیرد به مخاطب حس خوشحالی، تاریکی یا روشنی، ترس یا وحشت، سردی یا گرمی القا میکند .
پس در این بخش از تصویرسازی، این هنر و خلاقیت طراح است که به تکسچرهای محیطی، کاراکترها، نورپردازی، رنگ و دیگر المان های موردنیاز و بکاررفته در یک تصویر فضایی برای مخاطب متصور می شود که بتواند ببیننده را با خود همراه کند.
برای اولین مرتبه در بین کلیه مجموعه های هنری فعال تلاش کردیم دوره ای طراحی کنیم که هنرجویان بتوانند خالق تصاویر حرفه ای انیمیشن و بازی باشند.
درنهایت این دوره برای بررسی نقش طراح بازی در صنعت انیمیشن و بازی سازی است، تحلیل کردن تصاویر انیمیشن ها و بازی ها از نظر سرگرمی، جذابیت بصری، ظاهر و داستان پرداخته می شود. سپس شما با ایده پردازی و خلاقیت خود تصویرسازی را آغاز می کنید.