با محوریت دیزاین برندینگ و شبکههای اجتماعی
طراحی بصری یا (ویژوال دیزاین) ترکیبی از طراحی گرافیک و طراحی رابط کاربری (UI) بوجود میآید. که این نوع گرافیک درواقع بر زیبایی یک وبسایت یا سایر طراحی های پلتفرم های دیجیتالی مثل شبکه های اجتماعی یا اپلیکیشنها و وبسایتها تمرکز دارد. هدف طراحیبصری (ویژوالدیزاین) این است که بااستفاده از برخی اصول و مبانی دیزاین ، زیبایی طرح و محصول نهایی را بهبود بخشدو آن را کاربردپذیرتر کند. درحقیقت ، ویژوال دیزاین بر روی یک وب سایت یا سایر طراحی پلتفرمهای دیجیتالی مثل شبکههای اجتماعی، اپلیکیشنها وبپیجها تمرکز میکند.
بهترین حالت این است که ویژوال دیزاینر ها با ادبیات پلتفورم های دیجیتال و ادبیات اکوسیستم استارتاپی و همچنین ادبیات پروداکت دیزاین آشنا باشند. ویژوال دیزاین بنا بر هدفی که دارد، وابسته به تعامل کاربر، محدودیت های فنی، نحوه ارائه دیجیالی آن و یکپارچگی در ارائه پیام هویت برند در قالب تصاویر است.
امروزه ویژوال دیزاینر ها غالباً همان گرافیک دیزاینر های سابق هستند. ویژوال دیزاینرها فقط یک برند را طراحی نمیکنند، آنها نقش کلیدی در تأثیرگذاری یک برند در انواع پلتفورم های دیجیتال را دارند. برای یک طراحی زیبا و کاربردی، میدانند که ایده طرح را چگونه توضیح دهند و بگویند که چه فکر و هویتی پشت این دیزاین وجود دارد.
اگر شما به برنامهنویسی و اصول “فنی” طراحی علاقمند هستید، بدون شک فقط عنوان شغلی “طراح رابط کاربری” برای شما بسیار مناسب است.
ویژوال دیزاینر اما عنوانی مناسب برای افرادی است که در زمینهٔ دیزاین و برندینگ کارهای زیادی انجام میدهند و دانش بسیار کمی از کد نویسی دارند.