کانسپت‌آرت

Prop Design با رویکرد طراحی محیطی 

یکی از حوزه های جذاب و رو به رشد؛ صنعت بازی سازی است. قطعا شما بازی های زیادی را تجربه کردید. برای تولید یک بازی جذاب در عین حال که تهیه کنندگان و طراحان بازی باید همه رنج سنی مخاطب درنظر بگیرند باید آن بازی قابلیت نوآوری، سرگرمی و جذابیت برای مخاطب داشته باشد.

توسعه بازی های ویدئویی یک فرآیند چندمرحله ای است که نیاز به سازماندهی، تخیل، تحقیق و توجه به جزئیات دارد. اصولا طراحان بازی های ویدئویی ایده هایی را به ارمغان می‌آورند که باعث ایجاد روایت تعاملی و توسعه مکانیک بازی می شود.

کانسپت(طراحی محیط) بازی های رایانه‌ای که اصولا توسط تصویرسازان طراحی می شود از جمله عواملی است که باعث ایجاد جذابیت برای کاربر و تمایز بین بازی های موجود در بازار را  نشان می دهد.

به همین دلیل ما در مجموعه قاصد بجهت کمک به پیشرفت علاقه مندان به حوزه تصویرسازی بالاخص بازی های رایانه‌ای دوره ای تحت عنوان  Prop Design  طراحی کرده‌ایم.

درواقع Props   تنها یکسری عنصر خام و معمولی در صحنه نیست بلکه برای نشان دادن فضای کامل یک صحنه با جزئیاتی که در آن صحنه است طراحی می‌شود درواقع این طراح است که با تصویرسازی منحصر به فردی که برای هر فریم درنظر می گیرد به مخاطب حس خوشحالی، تاریکی یا روشنی، ترس یا وحشت، سردی یا گرمی القا میکند .

پس در این بخش از تصویرسازی، این هنر و خلاقیت طراح است که به تکسچرهای محیطی، کاراکترها، نورپردازی، رنگ و دیگر المان های موردنیاز و بکاررفته در یک تصویر فضایی برای مخاطب متصور می شود که بتواند ببیننده را با خود همراه کند.

برای اولین مرتبه در بین کلیه مجموعه های هنری فعال تلاش کردیم دوره ای طراحی کنیم که هنرجویان بتوانند خالق تصاویر حرفه ای انیمیشن و بازی باشند.

درنهایت این دوره برای بررسی نقش طراح بازی در صنعت انیمیشن و بازی سازی است، تحلیل کردن تصاویر انیمیشن ها و بازی ها از نظر سرگرمی، جذابیت بصری، ظاهر و داستان پرداخته می شود. سپس شما با ایده پردازی و خلاقیت خود تصویرسازی را آغاز می کنید.

سرفصل

  • طراحی اولیه ( طراحی فرم و شیپ آبجکت‌ها)
  • طراحی جزییات (مطالعه رفرنس)
  • رنگ
  • مطالعه جزییات رنگ 
  • طراحی محیط
  • رنگ محیط و نورپردازی 

 

مدرسمحمدصالحی
مهارتکارگردان هنری و کانسپت‌آرت
نحوه ارائه حضوری
پشتیبانی توسط مدرس تا پایان دوره
پیش‌نیاز مسلط به طراحی آکادمیک
طول دوره 16جلسه 4 ساعته(64 ساعت)
زمانپنج‌شنبه‌ها ساعت 9 الی 13
شهریه 4.190.000 تومان
اقساطدارد

مدل آموزشی دوره

این دوره بصورت حضوری و پروژه محور است لذا انجام دادن تمرینات برای هرجلسه لازمه پیشرفت در این دوره می‌باشد.

مخاطبین دوره

کلیه علاقمندان، هنرجویان و دانشجویان رشته‌ی تصویرسازی، انیمیشن، بازی
دانش آموزان هنرستان ها و افراد علاقه مند به حوزه هنر و انیمیشن

خروجی دوره

با گذراندن این دوره شما یاد می گیرید با استفاده از مهارت روایت گری، طراحی محیط کامل(طراحی کانسپت و جزییات، چیدمان، رنگ محیط و نورپردازی) انجام بدهید و با انجام تمرینات و پروژه های کلاسی براحتی می توانید در صنعت گیم و انیمیشن شروع به فعالیت کنید.

پیش‌نیاز دوره

• تسلط بر نرم افزار Adobe photoshop
• تسلط بر طراحی آکادمیک
• گذراندن دوره نقاشی دیجیتال مقدماتی

ملزومات دوره

• نرم‌افزار Adobe photoshop
• قلم‌نوری با حداقل Resolution 1024
• سیستم موردنیاز
Core i5/ Core i7
Ram 16Gb
• درصورتیکه iPad Pro داشته باشید نیازی به Pc یا لپ‌تاپ نیست و iPad Pro کافی است.

مزایا دوره

خروجی محور: طراحی این دوره مختص مدرسه قاصد می باشد و در آن برای رسیدن به بهترین خروجی همه جوانب لحاظ شده است
سرفصل های اختصاصی و متفاوت: سرفصل های این دوره نسبت به دیگر دوره ها جامع تر دیده شده است و هنرجو را به سمت تصویرسازی گیم و انیمیشن در سطح تولیدات بین المللی هدایت می کند.
پرداخت اقساطی: به جهت رعایت حال برخی هنرجویان و جلوگیری از حذف استعدادها و برقراری عدالت آموزشی شرایط پرداخت اقساطی مهیا شده است.