بامحوریت برندینگ
در هر کسب و کار( فعالیت تجاری) هویت بصری از موارد بصری متعددی ساخته میشود لوگو (نماد کل هویت و برند) اوراق اداری (سربرگ، کارت ویزیت، پاکت، غیره) ابزار بازاریابی (بروشور، تراکت، کتاب و وبسایت) محصول و بستهبندی (محصول فروشی و بستهبندی که با محصول ارائه میشود) طراحی پوشاک (لباسهای که کارمندان به تن میکنند) این موارد هویت را میسازند و باید کلیت برند را پشتیبانی کنند. اما لوگو تمام هویت سازمانی و برند را در یک نشانهی قابل تمیز خلاصه میکند.
درواقع لوگو جزء کوچکی از طراحی هویت بصری برای یک برند محسوب میشود اما نقش بسیار پررنگی دارد به گونه ای که طراحی آن ، ساختار تمام اجزای هویت بصری را تحت تاثیر قرار خواهد داد. زمانی که طراحی لوگو به پایان میرسد طراحی دیگر اجزای هویت بصری براساس آن شروع خواهد شد. البته ترتیب مراحل طراحی دیگر اجزا میتواند ثابت نباشد اما طراحی لوگو قطعا اولین مرحله در طراحی یک پککامل هویت بصری برای برند خواهد بود. لوگو به خودی خود بار بزرگی از نمایش هویت یک برند را به دوش میکشد بنابراین مهمترین بخش در طراحی هویت بصری محسوب خواهد شد. طراحی یک لوگوی اصولی و مرتبط با اهداف و افق سازمان ادامه مسیر طراحی هویت بصری را هموار خواهد کرد بنابراین ما در این دوره تلاش کردیم که ابتدا با مفهوم کاربردی از هویت بصری آشنا شوید سپس براساس آن اصول طراحی نشانه ( تصویری – نوشتاری ) و اجزای انواع نشانه ها فرا گیرید.