با محوریت تصویرسازی و انیمیت در موشن گرافیک
موشن گرافیک شاخه ای از علم انیمیشن و یا روش متحرک سازی گرافیک و تصویرسازی برای رساندن یک پیام در یک زمان محدود به مخاطب است. تخصصی که خیلی سریعتر از آنچه که تصورش را بکنید جایگاه خود را در صنعت تبلیغات باز کرد.
پایه اصلی یادگیری مهارت ساخت موشن گرافیک تسلط به دو حوزه انیمیت و تصویرسازی می باشد.مراحل تولید یک موشن گرافیک نیز همانند مراحل تولید یک انیمیشن از پیش تولید ( ایده و سناریو، دکوپاژ و کارگردانی )، تولید ( استوری برد، تصویرسازی و انیمیت ) و مرحله پس تولید یعنی تدوین و صداگذاری تشکیل می شود.
ما در این دوره با تقسیم این مراحل به دوبخش تصویرسازی و متحرک سازی و تقسیم مراحل بالا در هریک از این دوبخش تلاش نمودیم تا در حرکتی نوین و برای اولین بار دوره جامعی را در بستر آنلاین برای همه علاقمندان این عرصه فراهم آوریم.
در بخش اول این دوره سعی میکنیم که ضمن آشنایی هنرجویان با ترکیب بندی و آموزش اصول نگاه طراحانه به یک اثر به هنرجویان بیاموزیم که چطور با خلق ایده های خود در قالب تصویرسازی های فلت می توانند آن را در قالب یک موشن گرافیکس تولید کنند. آموزش دکوپاژ، استوری برد و نگاه کارگردانی به یک اثر موشن گرافیک از دیگر آموزش های بخش اول دوره ” ماموریت غیر ممکن است”
در بخش دوم تلاش خواهیم نمود با تمرکز بروی نرم افزار افترافکتس و مهارتهای اصلی ساخت یک موشن گرافیک در این نرم افزار به مباحثی از قبیل، اصول 12 گانه انیمیشن، اصول کار با لایه ها، اصول کار با اسکریپ ها ( کد ها ) برای افزایش سرعت ساخت یک موشن گرافیکس، آشنایی با انواع پلاگین های پرکاربرد، ریگ و انیمیت کاراکتر و در نهایت آموزش سه نرم افزار فوتوشاپ، ایلاستریتور و پریمیر در حد مورد نیاز برای ساخت یک موشن گرافیک خواهیم پرداخت.
در مرحله پایانی این دوره هنرجویان خواهند توانست زیر نظر مدرسین به تنهایی دست به تولید موشن گرافیک های بزنند که فرای انتظار همگان خواهد بود.
تفاوت اصلی دوره ” ماموریت غیرممکن” در مدرسه قاصد با سایر دوره های مشابه در حال برگزاری کامل و جامع بودن این دوره با تمرکز بر دو بخش اصلی تصویرسازی و انیمیت در موشن گرافیکس و همچنین استفاده از دو مدرس از بهترین مدرسین این عرصه که سالها با یکدیگر فعالیت گروهی داشته اند می توان نام برد.
1.تئوری
2. افترافکت
Pen Tool – KeyFrame
Shapes – Rotoscope
TimingSpacing _ گراف
Shapelayer Options – Imports
Parrent – TRK matte – PreComp
Text – Exppresions
تئوری نور و رنگ _ تئوری افترافکت
Effects
Camera & Lights
Puppet Pin- Render
3. فتوشاپ و ایلاستریتور
4. افترافکت 2
اصول متحرک سازی
ریگ کاراکتر
کاراکتر انیمیشن
Joystick n Slider – Motion02
Newton03
MotionGraphic Technique
5. پروسه تولید موشن گرافیک دوبعدی
6.پروژه پایانی
ترکیب بندی
مفاهیم ترکیب بندی و کادر
ایجاد عطف در ترکیب بندی کادر
رنگ
رنگ و مفهوم آن
شناخت عناصر در رنگ
فرم
معنی و مفهوم فرم
ایجاد اشکال اولیه
خلق کاراکتر
فضا
معانی فضا
خلق فضا
کارکتر در فضا
شناخت تصویر فلت
تعریف پروژه
وجود آوردن ایده و کانسپت
اجرای کانسپت
کنترل کیفی و اصلاحات
ایجاد دوباره کانسپت