دوره مقدماتی گرافیک دیزاین

طراحی نشانه

بامحوریت برندینگ

مدرسه قاصد

در هر کسب و کار( فعالیت تجاری) هویت بصری  از موارد بصری متعددی ساخته می‌شود لوگو (نماد کل هویت و برند) اوراق اداری (سربرگ، کارت ویزیت، پاکت، غیره) ابزار بازاریابی (بروشور، تراکت، کتاب و وبسایت) محصول و بسته‌بندی (محصول فروشی و بسته‌بندی‌ که با محصول ارائه می‌شود) طراحی پوشاک (لباس‌های که کارمندان به تن می‌کنند) این موارد هویت را می‌سازند و باید کلیت برند را پشتیبانی کنند. اما لوگو تمام هویت سازمانی و برند را در یک نشانه‌ی قابل تمیز خلاصه می‌کند.

درواقع لوگو جزء کوچکی از طراحی هویت بصری برای یک برند محسوب می‌شود اما نقش بسیار پررنگی دارد به گونه ای که طراحی آن ، ساختار تمام اجزای هویت بصری را تحت تاثیر قرار خواهد داد. زمانی که طراحی لوگو به پایان می‌رسد طراحی دیگر اجزای هویت بصری براساس آن شروع خواهد شد. البته ترتیب مراحل طراحی دیگر اجزا میتواند ثابت نباشد اما طراحی لوگو قطعا اولین مرحله در طراحی یک پک‌کامل هویت بصری برای برند خواهد بود. لوگو به خودی خود بار بزرگی از نمایش هویت یک برند را به دوش می‌کشد بنابراین مهمترین بخش در طراحی هویت بصری محسوب خواهد شد. طراحی یک لوگوی اصولی و مرتبط با اهداف و افق سازمان ادامه  مسیر طراحی هویت بصری را هموار خواهد کرد بنابراین ما در این دوره تلاش کردیم که ابتدا با مفهوم کاربردی از هویت بصری آشنا شوید سپس براساس آن اصول طراحی نشانه ( تصویری – نوشتاری ) و اجزای انواع نشانه ها فرا گیرید.

طراحی نشانه

لوگو
  • لوگو چیست و کاربرد آن کجاست؟
  • بررسی انواع و اقاسم لوگوها در لوگوهای معروف جهان
  • ویژگی‌ها و محدودیت‌های لوگو در برندینگ
  • استایل شخصی یا دیزاین مسئله محور ؟
بریف لوگو
  • بریف چیست و چه تاثیری بر روند طراحی لوگو دارد ؟
  • ویژگی های یک بریف استاندارد
  • طراحی بریف مناسب
  • سوال های مهم و جواب های اساسی در طراحی بریف لوگو

 

تحلیل بریف
  • تحلیل داده‌ها و منظم کردن اطلاعات
  • راهیابی طراحی لوگو براساس داده‌های بریف
  • جستجوی موفق و کارآمد
ایده‌پردازی
  • رسیدن به ایده‌های تصویری متناسب با بریف
اتود زدن در مسیر بریف
  • طراحی لوگو با نگاه به فرم‌های قابل گسترش
  • انتخاب رنگ استاندارد و متناسب با بریف
  • چک و خنثی
طراحی نوشتار
  • انواع نوشتار
  • طراحی نوشتار متناسب با نشان تصویری و همسو با بریف
  • انتخاب فونت متناسب با لوگو و بریف
پرزنت لوگو
  • ویژگی‌های گرافیک دفترچه لوگو
  • کانسپت ، امضا برند ، چرخه رنگی
0h
مدرسمجید کشاورزی میاندشتی
مهارتگرافیک دیزاین
نحوه ارائه آنلاین
پشتیبانی توسط مدرس تا پایان دوره
طول دوره12 جلسه 3 ساعته (36 ساعت)
زمانیکشنبه‌ها ساعت 18 الی 21
شهریه 900.000 تومان
اقساطدارد

مدل آموزشی دوره

دوره بصورت آنلاین در بستر اسکای روم برگزار می‌شود.
ویدئو جلسات پس از پایان هرجلسه ارائه می شود.

مخاطبین دوره

• دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های گرافیک و سایر رشته های مرتبط
• آژانس های تبلیغاتی و شاغلین موسسه های طراحی و چاپ
• شاغلین واحدهای روابط عمومی و تبلیغات
• علاقه مندان جهت یادگیری طراحی نشانه نوشتاری و تصویری ، هویت بصری ، برندینگ

خروجی دوره

این دوره جامعیت و اشراف کاملی بر روی بخش های مختلف طراحی نشانه دارد. در پایان این دوره مهارت لازم جهت طراحی نشانه کسب خواهید کرد.

مزایا دوره

دوره مقدماتی طراحی نشانه بصورت تمرین محور برگزار می شود و هنرجو همۀ موضوعاتی را که در طول دوره یاد می‌گیرد از همان ابتدا روی یک یا چند پروژه منتخب خود اجرا می‌کند و تمرین‌های کلاسی و ژوژمان پایانی به هنرجو این امکان را می دهد که آموزه‌های کلاس را در کار عملی تجربه کند و اشکالات و نقاط ضعف خود را با راهنمایی‌های مدرس رفع کند.
هنرجو در پایان این دوره مجموعه‌ای از تمرین‌ها و آثار خود در دست دارد که میزان پیشرفت خود را درطول دوره نشان می‌دهد